Menu BIP

Projekt „LIDERKI I LIDERZY PRZEDSZKOLNEJ EDUKACJI CYFROWEJ "
Gmina Strzelce Opolskie, w tym Przedszkole Publiczne w Błotnicy Strzeleckiej otrzymała grant na zakup sprzętu, akcesoriów i cyfrowych materiałów dydaktycznych w ramach przedsięwzięcia „Liderki i liderzy przedszkolnej edukacji cyfrowej” finansowanego ze środków UE - Instrumentu na Rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności, w ramach Krajowego Planu Odbudowy - Reforma: C2.1: Zwiększenie skali zastosowań rozwiązań cyfrowych w sferze publicznej, gospodarce i społeczeństwie, Inwestycja C2.1.3: E-kompetencje.
Przedszkole Publiczne w Błotnicy Strzeleckiej zostało doposażone w komplet składający się z laptopa, plotera tnąco-skanującego i tabletu. Koszt kompletu to kwota 7 830,18 zł, w tym dofinansowanie z UE to kwota 6 366,00 zł, a wkład własny (dofinansowanie z Gminy) to kwota 1 464,18 zł.
Zanim zaczęłyśmy starać się o grant skorzystałyśmy z zaproszenia Stowarzyszenia ROBISZ TO i 2 nauczycielki z naszego przedszkola wzięły udział w dwudniowych, bardzo ciekawych, warsztatowych szkoleniach.
Z Przedszkola Publicznego w Błotnicy Strzeleckiej pani Marta Tymińska i pani Elżbieta Geisler wybrały temat:
- Praktyczne wykorzystanie grafiki komputerowej w edukacji Przedszkolnej, gdzie (zgodnie z opisem ze strony internetowej Stowarzyszenia www.robisz.to):
• Tworzyły grafiki 2D – opanowały podstawy pracy w darmowym programie Inkscape, dzięki któremu są w stanie projektować własne grafiki wektorowe – od prostych ilustracji po bardziej zaawansowane projekty;
• Nauczyły się wykorzystywać technologię w praktyce – dowiedziały się, jak przenieść stworzone grafiki na urządzenia, takie jak ploter tnący, aby tworzyć trójwymiarowe pomoce dydaktyczne;
• Projektowały unikalne materiały dydaktyczne – tworzyły pomoce edukacyjne, takie jak układanki, plansze, gry czy karty obrazkowe;
• Nauczyły się korzystać ze sztucznej inteligencji (AI) – poznały podstawy wykorzystania sztucznej inteligencji i technologii w pracy dydaktycznej, które pomogą wzbogacić codzienne zajęcia.
W ramach bloku wspólnego nauczycielki pozyskały podstawy wiedzy z zakresu:
• Cyberbezpieczeństwa – poznały kluczowe zasady ochrony danych osobowych i bezpiecznego korzystania z Internetu, które mogą zastosować w edukacji dzieci zarówno w pracy, jak i w życiu codziennym;
• Higieny cyfrowej – nauczyły się, jak dbać o zdrowe nawyki korzystania z urządzeń cyfrowych, aby móc wesprzeć rodziców, na których spoczywa odpowiedzialność za utrzymanie higieny cyfrowej w domu.
Wiedza i umiejętności nabyte na w/w szkoleniach oraz zakupiony sprzęt i akcesoria posłużą do wprowadzania dzieci przedszkolnych w świat technologii cyfrowych oraz stosowania praktycznych metod wprowadzania elementów programowania poprzez zabawę.
Autor: Agnieszka Sobczyk

Zanim zaczęłyśmy starać się o grant skorzystałyśmy z zaproszenia Stowarzyszenia ROBISZ TO i 2 nauczycielki z naszego przedszkola wzięły udział w dwudniowych, bardzo ciekawych, warsztatowych szkoleniach.
Z Przedszkola Publicznego w Błotnicy Strzeleckiej pani Marta Tymińska i pani Elżbieta Geisler wybrały temat:
- Praktyczne wykorzystanie grafiki komputerowej w edukacji Przedszkolnej, gdzie (zgodnie z opisem ze strony internetowej Stowarzyszenia www.robisz.to):
• Tworzyły grafiki 2D – opanowały podstawy pracy w darmowym programie Inkscape, dzięki któremu są w stanie projektować własne grafiki wektorowe – od prostych ilustracji po bardziej zaawansowane projekty;
• Nauczyły się wykorzystywać technologię w praktyce – dowiedziały się, jak przenieść stworzone grafiki na urządzenia, takie jak ploter tnący, aby tworzyć trójwymiarowe pomoce dydaktyczne;
• Projektowały unikalne materiały dydaktyczne – tworzyły pomoce edukacyjne, takie jak układanki, plansze, gry czy karty obrazkowe;
• Nauczyły się korzystać ze sztucznej inteligencji (AI) – poznały podstawy wykorzystania sztucznej inteligencji i technologii w pracy dydaktycznej, które pomogą wzbogacić codzienne zajęcia.
W ramach bloku wspólnego nauczycielki pozyskały podstawy wiedzy z zakresu:
• Cyberbezpieczeństwa – poznały kluczowe zasady ochrony danych osobowych i bezpiecznego korzystania z Internetu, które mogą zastosować w edukacji dzieci zarówno w pracy, jak i w życiu codziennym;
• Higieny cyfrowej – nauczyły się, jak dbać o zdrowe nawyki korzystania z urządzeń cyfrowych, aby móc wesprzeć rodziców, na których spoczywa odpowiedzialność za utrzymanie higieny cyfrowej w domu.
Wiedza i umiejętności nabyte na w/w szkoleniach oraz zakupiony sprzęt i akcesoria posłużą do wprowadzania dzieci przedszkolnych w świat technologii cyfrowych oraz stosowania praktycznych metod wprowadzania elementów programowania poprzez zabawę.
Autor: Agnieszka Sobczyk

Rejestr zmian podstrony
Informację wprowadził(a): Renata Druszcz (2025-04-14 15:55:04)
Informację zmodyfikował(a): Renata Druszcz (2025-04-14 15:56:40)
Liczba odwiedzin: 22
Informację wprowadził(a): Renata Druszcz (2025-04-14 15:55:04)
Informację zmodyfikował(a): Renata Druszcz (2025-04-14 15:56:40)
Liczba odwiedzin: 22
Banery dolne
Galeria zdjęć
Nasza galeria


